Čtvrtek, 28 března, 2024
bydlení

/

Reklamy, které nemůžete přeskočit ani ztlumit: Proč některé druhy reklam fungují lépe než ostatní

Jelikož diváci migrují z kin na streamovací služby a webové videa, tento trend dává smysl. Kdo by byl ochotní dobrovolně sledovat úplné reklamy, které se zobrazují na začátku videí na YouTube? Ne všechna umístění produktů však fungují podle plánu. Průzkum ukázal, že inzerenti musí přistupovat citlivě, pokud chtějí účinně ovlivnit diváků.

Product placement je forma reklamy, ve které společnost platí tvůrci obsahu za umístění svého produktu ve filmu, televizním programu nebo v rámci hudebního videa. I když mnohé umístění produktů jsou výsledkem takových placených vztahů, k některým umístěním dochází na základě kreativních rozhodnutí. Například spisovatel chce, aby jeho postava nosila Gucciho, aby tím demonstroval jeho bohatství. Diváci zpravidla nedostávají informace na rozlišení mezi placenými a neplacenými umístěními produktu.

Umístění produktu není nic nového. Nejstarší příklady se objevují ve filmech, kdy se v Evropě v roce 1896 ve filmech bratří Lumiérových objevilo mýdlo Sunlight Sopa od Lever Brothers. V 30-tých letech minulého století společnost Procter & Gamble sponzorovala denní dramata, v nichž představila svůj mýdlový prášek Oxydo. Kvůli tomu se tímto telenovelám začalo říkat mýdlové opery.